السبت، 18 أكتوبر 2008

جريمه الاسبوع الثالث



وهو بيودى الطلبات للزباين لمح 3 من شباب المنطقه جايين على القهو ولما قربو ماعرفش غير واحد بس اللى هو
(سيد) وده سواق خاص عند رجل الأعمال المعرف و الواد ده (سيد ) كان لى فى الشقواه لكن تاب
و التانى (على ) ليه فى السواقه بس هو دلوقتى بيشتغل امن فى شركه الراجل اللى سيد بيشتغل عنده (الباشا )
و التالت (محمود) وده مسجل سرقه خزن وبرضه اتقبض عليه فى جنايه قتل وده شغال سواق فى المينا تبع شركه ملك (الباشا)
القهوجى(سعيد) شغال فى القهوه من زمان و عارف كل صغيره و كبيره فى الحته
و التلاته دول صحاب من زمان و جمعهم على علشان مصلحه جامده وفتح على الكلام على القهوه (؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟)
على : هااااااااااااااا ايه رايكم بزمتكو مش حلوه
سيد : من ناحيه حلوه هى حلوه بس الراجل ده انا شغال بقالى كتير و عمرى ماشفت منه حاجه وحشه (لكن لو الراجل ده اتسرق مش هاتفرق معاه )
محمود : انا المفروض انى راجل امن يعنى احافظ على اللى موجود مش اسرقه (بس المصلحه حلوه و انتا اكتر واحد احق منهم باليله دى )
على : انا مش عايز حاجه غير ان سيد هايجى بالعربيه و يستنا بعد الفلا بناصيه
ومحمود و انا هاندخل الفلا وبعد مانخلص هانروح للعربيه وفك هااااااا صعبه
دى
(وعدا الأقهوجى بيجيب المشاريب ولقطله كلمتين )
سيد : بس البواب هانعمل فى ايه وكمان انا لو جيت هاجى بالعربيه بتاعه الباشا
طيب ازاى
على : انتا لو عايز تتصرف هاتتصرف ...........فكها شويه
سيد : انا شايف ان موضوع العربيه ده صعب (بس ممكن تتحل فى ثانيه )
على : طيب انا هاتصرف فى العربيه و انتا جاى ولا مش جاى ( بيكلم محمود )
محمود : لأ لأ انا مش هاينفع خالص
على : ليه ........... هو انتا كمان توبت
محمود : لأ مش القصه بس انا فى الأمن هناك فى المكتب اه انا اعرف كل تحركاته
لكن مش هاينفع اليومين دول علشان انا بمسك نبطشيه ليل و مش هاينفع
خالص معايا (بس لو ............. )
خلص الحوار وراح على يحاسب ع المشاريب وبدها خرجو
سيد : سلام ياسعيد مش عايز حاجه
سعيد : لأ شكرا وربنا يخليك للغبه اللى زى(بيقلها بخباثه )
وفى يوم عرف كل واحد منهم بحكم شغله ان الباشا هايسافر 10 ايام بمعنى ان سيد بصفته سواق للباشا عرف انو بكره هايوصله للمطار
وعلى عرف ان الباشا مش جاى بكره علشان مسافر هو المدام و الأولاد
ومحمود عرف من زمايله ان الباشا بكره مسافر فى شغل هو و المدام و الآولاد
و اتقابل فى نفس اليوم كلهم على الأقهوه وبعد ماخلصو بصو لبعض (نظرات خباثه )
سيد : انا عندى اجازه وهافسح العيال شويه
محمود : و انا عندى من بكره شغل كتير و هبات هناك علشان الباشا عايز يرجع يلاقى كل حاجه خلاصنه ؟؟؟؟؟؟؟
على : انا عندى نبطشيه ليل
وقامو كلهم من على القهوه وسالمو على بعض و هما ماشيين نده الأقهوجى على سيد ومشيو هما كلهم وفضضل سيد يتكلم مع الأقهوجى شويه وبعد ماخلص معاه روح البيت
وصحى الصبح وراح وصل الباشا للمطار وبعدها روح البيت و على اخر النهار نزل قعد على الأقهوه لحد ماشطبو وقفل الأقهو هو و الأقهوجى مع بعض وروحو
وبعد سفر الباشا بحوالى 4او 5 يام و على اخر النهار حوالى الساعه 7 مساءا جت عربيه خبطت الواد ابن البواب اللى كان بيلعب فى الشارع و العربيه جريت بسرعه و الواد مرمى على الأرض البواب سمع صوت الفرامل طلع جرى هو ومراته على الشارع وشافو الواد واقع على الأرض جريو بيه على المستشفى و الناس كلها اتلمت
هناك عملو محضر وقالو فيه كل اللى حصل و الناس اللى فى الشارع يدوبك عرفو لون العربيه و مش متأكدين من النوع بس فى واحد من الناس اللى كانو موجودين اكد على نوع العربيه وقال حاجه غريبه قوى
الشاهد : العربيه وقفت بعيد شويه عن الفلا ونزل منها واحد اول مره
اشوفه و مشى شويه وعدا الرصيف التانى ناحيه الفلا و العربيه جريت بسرعه و لما العربيه خبطت الواد الراجل اتلهنا في الواد و ماختش بالى راح فين
المهم ان المحضر خلص على كده و البواب روح هو و ابنه بعد ماجبسوله رجليه

المهم ان البواب روح و الواد و امه معاه و اليوم عدا عادى وبعده بيومين اتصل صاحب الفلا علشان جاى و عايز البواب و مراته ينظفو الفلا
و اتصل بسيد علشان يجى ياخده من المطار وفعلا راح سيد بالعربيه اللى مركونه تحت البيت وراح المطار وجابه من هناك وروحه على الفلا
وقال لسيد روح انتا و تيجى بكره الصبح
سيد عرف ان الباشا جه و محمود عرف انو جه لأنو اتصل بيهم فى الشركه و قالهم ان فى اجتماع طارئ وعلى عرف انو جه لأنو اتصل و قالهم انو جاى بكره علشان يشوف الشغل
وتانى يوم الصبح راح سيد و شاف مباحث كتير فى الفلا ولما سأل عرف ان محوهرات الست هانم اتسرقت (اصلها كانت كتير قوى و غاليه قوى)
المهم ان الباشا راح الشركه عادى ولما راح الشركه بص لعلى
وقاله : ماعرفتش اخر الأخبار
على : لأ
سيد : مجوهرات الست اتسرقت
على : امتى و ازاى
سيد :( بخباثه ) يعنى انا ماتعرفش
على : لأ و اللهى
قاعدو و اتكلمو مع بعض شويه وجه الباشا علشان يروح المصنع وراح المصنع وهو هناك قابل محمود وقاله نفس الكلام
وعدا اليوم عادى وباليل اتقابلو فى الأقهو وكل واحد منهم عايز يشيلها للتانى
وكل واحد منهم جاب سبب ومبرر انو مش هو اللى عمل كده
مع العلم
*******
ان (محمود) بتاع الأمن كان نبطشى وفضل هناك وطول الليل كان هناك واستأزن على اخر النهار حوالى الساعه 6 او 7 (معاد الجريمه ) وكان السبب هو ان يزور امه علشان تعبانه هيجيبلها علاج و اتأخر فى المشوار و لما ووصل هناك وسألوه عن التأخير قاله ان فضل يدور على العلاج
و (على) خلص الشغل وكل اللى معاه مشيو وفضل هو و الغفير موجودين وراح يجيب اكل على الساعه 6.30او 7 وغاب لدرجه ان الغفير اتصل بيه و قاله انو جاى فى السكه
و(سيد) كان فى البيت وماخرجش من البيت الا لما نزل هو ومراته و عياله وداهم عند جدهم حوالى الساعه 6 او7 ومارجعش غير بالعيال و امهم



ليست هناك تعليقات: